Ask me now!!

JOM TANYA-TANYA SAYA! SANGAT SEDIA UNTUK MEMBANTU :)
Nama/Name
Phone No
Email anda/your email
Pekerjaan/Occupation
Dimana kamu tinggal/Where Do You Live Kuala Lumpur
Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Pahang, Terengganu, Kelantan
Sabah, Sarawak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Sudah mendaftar jadi ahli dalam masa 2 tahun lepas/Have you registered as Herbalife member in the past 2 years? Yes
No
Mana yang kamu berminat/Are you interested in any of below? Turunkan berat/Lose weight
Tambah berat/Gain weight
Tingkatkan kesihatan/Improve health
Tingkatkan tenaga/Improve energy
Perbaiki masalah kulit/Improve skin
Cari pendapatan lebih/Earn extra income
Apa2 tambahan soalan atau info yang saya boleh bantu/Extra information that can help me to guide you.

Click here to create your own form.

Monday, November 19, 2012

Kesian jugak

Kadang-kadang tak faham dengan manusia yang lari dari tanggungjawab.
Macam ko ceraikan bini ko tapi ko tak bagi nafkah.
Macam ko nak berhenti kerja tapi ko tak bagi surat letak jawatan.
Bila aku tengok post2 ko kat wall fb tu kadang2 aku rasa kesian.
Kadang2 aku rasa sebab ko dah berperangai macam ni so worth it ko dapat balik.
Tiada siapa nak doa buruk2 pasal ko.
Kalau ko rasa ko betul, ko boleh respond kat orang2 yang sedia mendengar antara mereka.
Janganlah pergi dekat orang yang suka sindir2 ko tu.
Semua orang lain-lain. 
Tak semesti A,B,C,D,E,F,G ni sama kelas dengan Z yang pernah cakap kau sekian2 A,B,C,D,E,F,G akan berpihak pada Z jikalau yang sebenarnya kau yang betul.
Semua orang bagi aku nampak, siapa yang ada salah dan silap.
Sebab manusia tu tak sempurna.
Jadi marilah kita berusaha membetulkan kesilapan2 kita.
Bukan membiarkan kesilapan tersebut tanpa sedikit pun bermuhasabah.
Aku banyaknya kesian. Tu je yang aku boleh cakap.
Siap aku tolong mintak maaf bagi pihak.
Tapi ko sama je.
Just nak cakap, kalau ko rasa tu adalah pilihan ko, so ko kena buktikan pilihan ko tu tepat.
Bukan terkapai2 ku kelemasan.

No comments:

Post a Comment