Ask me now!!

JOM TANYA-TANYA SAYA! SANGAT SEDIA UNTUK MEMBANTU :)
Nama/Name
Phone No
Email anda/your email
Pekerjaan/Occupation
Dimana kamu tinggal/Where Do You Live Kuala Lumpur
Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Pahang, Terengganu, Kelantan
Sabah, Sarawak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Sudah mendaftar jadi ahli dalam masa 2 tahun lepas/Have you registered as Herbalife member in the past 2 years? Yes
No
Mana yang kamu berminat/Are you interested in any of below? Turunkan berat/Lose weight
Tambah berat/Gain weight
Tingkatkan kesihatan/Improve health
Tingkatkan tenaga/Improve energy
Perbaiki masalah kulit/Improve skin
Cari pendapatan lebih/Earn extra income
Apa2 tambahan soalan atau info yang saya boleh bantu/Extra information that can help me to guide you.

Click here to create your own form.

Friday, August 31, 2012

AKU SANGAT SEDIH!







Lihat sahaja gambar ternyata pasti sedih
tang muka paling depan melayu
kau mesti tak belajar dari sejarah kan?
kau dulu sekolah ke tak?
mesti part subjek sejarah ko blah dari kelas
kau mahu samakan kita dengan yang lain?
sedih berjuta kali sedih aku melihat mereka yang MELAYU itu
tidakkah sedar mereka diguna dan dipergunakan?
apa sudah jadi dengan Malaysia?
sedangkan kebanyakkan orang indonesia susah di negara mereka datang bekerja di negara kita
mana lagi mahu kita merempat?
pertama kali aku melihat aku tertanya2
adakah akan aman Malaysia seperti mana aku sudah hidup di negara ini selama 22 tahun?
kemana lagi akan aku pergi untuk mencari keamanan?
kita hanya ada bumi ini sahaja
inilah mungkin yang dikatakan 'TYPICAL MALAY' oleh bos.
tidak sayangkah lagi dengan keamanan yang sudah dikecapi?
bekorbannya atok dan nenek kita dari penjajahan british?
kini fikiran kita sudah terjajah hebat oleh musuh2 kita.
mahu mengulang sejarah dahulu?
aku tidak menyebelahi mana2 pihak.
kerana setiap kerajaan dan pembangkang itu ada pro dan kontra
sedih berjuta kali sedih.

dipetik daripada fb Saya Sayang Tun Dr Mahathir Mohammad
Tadi interview makcik tua di melaka...
"Nak, ingat satu perkara je... Kalau India dihalau, dia ada negara dia,
kalau Cina ada negara China, Indon, negara dia tapi MELAYU? Merempat di bumi sendiri?"

"Kalau kau jeles dengan orang Melayu yang kaya kenapa kamu kutuk dia?
Hina dia? Itulah melayu suka merendahkan bangsanya.
TOLONGlah nak... Kita takde apa lagi nak dipertahan!

p/s: aku sedey weyh tgk benda alah ni. serius aku sedih.

No comments:

Post a Comment