Ask me now!!

JOM TANYA-TANYA SAYA! SANGAT SEDIA UNTUK MEMBANTU :)
Nama/Name
Phone No
Email anda/your email
Pekerjaan/Occupation
Dimana kamu tinggal/Where Do You Live Kuala Lumpur
Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Pahang, Terengganu, Kelantan
Sabah, Sarawak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Sudah mendaftar jadi ahli dalam masa 2 tahun lepas/Have you registered as Herbalife member in the past 2 years? Yes
No
Mana yang kamu berminat/Are you interested in any of below? Turunkan berat/Lose weight
Tambah berat/Gain weight
Tingkatkan kesihatan/Improve health
Tingkatkan tenaga/Improve energy
Perbaiki masalah kulit/Improve skin
Cari pendapatan lebih/Earn extra income
Apa2 tambahan soalan atau info yang saya boleh bantu/Extra information that can help me to guide you.

Click here to create your own form.

Thursday, May 24, 2012

Poyo!!

Poyo.

Ye, poyolah yang aku nak cerita ni. Carian gue dalam internet maksudnya lebih kurang begini iaitu seperti 'tunjuk pandai' atau 'menunjuk-nunjuk' atau 'melebih-lebih' atau 'terlebih semangat' 

Bagi aku poyo ni ada dua jenis. Satu poyo yang relex2 je, satu lagi poyo terlebih. Poyo relex2 ni ibarat kau poyo pun orang tak kisah mana. Mungkin kau sekadar mahu bergurau. Poyo terlebih ni ibarat orang tangok pun menyampah. Bukan menyampah je, sampai rasa nak muntah pun ada.

Okeyh aku lah tu sekarang orang yang rasa nak muntah tu. Hahaha. Aku tak kisah kau nak poyo, tapi tak payah lebih2 sangat nanti berbekas menyampah kat hati orang dah tak best lah kan. Kau, kenapa makin nak exam ni kau duga aku dengan kesabaran yang amat tinggi? Kau tahu aku bukan tahap kesabarannya ibarat para ulama' ke nabi ke kan.

Dan poyo yang aku nak nak kaitkan lebih kepada riak atau kata lain bangga diri. Mahukah engkau dicop begitu. Aku pun tak nak. Dan aku pun mengaku kadang-kadang aku pun poyo. And hopefully takdelah sampai yang terlebih-lebih. Siapa nak orang menyampah kat dia. Siapa2 pun tak nak kan. Maka, haruslah kau berdiam diri dari mengeluarkan perkataan2 yang menyakitkan hati.


Banyak diam tidak semestinya bodoh,
Banyak cakap tidak semestinya cerdik,
Kerana kecerdikkan itu buah fikiran,
Orang yang cerdik yang pendiamlah lebih baik,
Dari orang bodoh yang banyak cakap.

Menasihatkan orang yang bersalah, tidak salah.
Yang salah adalah apabila memikirkan kesalahan orang lain.

Manusia tidak akan dapat mengalahkan syaitan kecuali dengan diam.
Jalan yang terbaik ialah diam kalau kita tidak dapat bercakap kearah perkara2 yang baik.
Bicara yang baik dan bersih yang bergantung kepada kekuatan iman pada diri manusia.
copy paste from here

Hadis Rasulullah: "Barangsiapa yang banyak perkataannya, maka banyaklah silapnya. Barangsiapa yang banyak silapnya, maka banyaklah dosanya, dan barangsiapa yang banyak dosanya, nescaya neraka adalah utama baginya."
Aku nak poyo yang aku hari tu pergi Water Treatment kat SAJ Sri Gading, Batu Pahat. Did you know what is this process?? Let me tell u this is a flocculation and coagulation process. Yang nampak macam taik tu adalah segala kekotoran yang ada dalam air yang naik ke permukaan air selepas bertindak balas dengan soda. Kamu2 tahu tak betapa panjang dan susahnya proses ni disamping perlukan maintenance yang kerap. Jadi hargailah sungai  kita sebab air ni terus diambil dari Empangan Bekok. Kalau dah tercemar empangan ni takdelah air bersih jadilah kita saperti Singapura yang recycle balik air yang dah diguna tiap hari kasi bersih masuk balik kat paip. So sad kan? Nak ke? tak nakkan? Yang ni nanti aku sambung cerita bila aku rajin nak tulis nanti yeww.

Okeylah, sekian, assalamualaikum!

pssst: sumber inspirasi takdelah kat library tadi. tak semangat nak study (sempat lagi!)

No comments:

Post a Comment