Ask me now!!

JOM TANYA-TANYA SAYA! SANGAT SEDIA UNTUK MEMBANTU :)
Nama/Name
Phone No
Email anda/your email
Pekerjaan/Occupation
Dimana kamu tinggal/Where Do You Live Kuala Lumpur
Selangor
Perlis, Kedah, Penang, Perak
Pahang, Terengganu, Kelantan
Sabah, Sarawak
Negeri Sembilan, Melaka, Johor
Sudah mendaftar jadi ahli dalam masa 2 tahun lepas/Have you registered as Herbalife member in the past 2 years? Yes
No
Mana yang kamu berminat/Are you interested in any of below? Turunkan berat/Lose weight
Tambah berat/Gain weight
Tingkatkan kesihatan/Improve health
Tingkatkan tenaga/Improve energy
Perbaiki masalah kulit/Improve skin
Cari pendapatan lebih/Earn extra income
Apa2 tambahan soalan atau info yang saya boleh bantu/Extra information that can help me to guide you.

Click here to create your own form.

Monday, July 30, 2012

Ternyata wang bukan segalanya eh?


Semakin banyak benda menanti
-iftar with friends, nak kena survey tempat2(banyak korum ni)
-baju raya harus siap, kuih raya, kahwin lagi(tak habis2 kahwin. kahwinnya tak :P)
-untuk LI yang memang patut disiapkan secara kerap ialah log book(oncik ni mintak setiap isnin la plak)
-final report LI seharusnya sudah bermula tetapi aku masih blur(malas sebenarnya, blur tu cuma alasan)
-untuk psm 1 sepatutnya sudah usha2 mana yang patut tapi still blur(alasan macam kat atas juga)
-sem depan masih ada aktiviti persatuan yang harus dijalankan.
-dan terakhirnya duit.

Benda yang terakhir tu yang aku suka sangat untuk cerita. Alkisahnya, semalam aku dah start kira kewangan masa hadapan. Aha. Takdelah masa hadapan sangat. Ni untuk sem depan. Agar seperti sem lepas2 tidak berlaku lagi seperti duit nak belanja tak cukup alasan sebab yayasan dapat lagi sikit dari pt. Beza rm1000 je. Banyak kot. Harus bersyukur wahai adibah. Disebabkan saya bawa kereta. Ya, kenderaan amat diperlukan. Kereta lagi guna banyak minyak. Even guna motor jugak harus diisi dengan minyak dan bukannya air. Jadi setelah dikira untuk mengurangkan beban duit tersebut jadinya harus aku tidak membawa kenderaan langsung. Sodeyh lak ai sebab guna kereta memang senang tapi sakit. Mana2 nak pergi pun senang. Yelah orang paling busy kat u memang macam ni (bukan jadi orang penting dunia pun, u jauh sekali). Walaupun cadangan untuk tidak membawa kereta dapat mengurangkan beban duit tetapi masih punyai masalah dengan belanja yang sudah melebihi duit yang dipinjamkan yayasan (duit makan paling tinggi kos setakat ini). Rm880 utk yuran dan rm500 utk sewa dan belanja rumah tidak boleh dielakkan lagi kerana ia wajib dikeluarkan. Dan apa yang aku nampak sekarang ni hanya berharap duit ibu dan bapa. Haih. Kesian kat dorang tapi dim mana lagi harus aku merayu meminta-minta. Kui3. Jadi aku harus meneruskan menjual itu ini untuk sara hidup lagikah? Tapi adakah ia akan menjadi kenyataan kerna aku sudah dapat membayangkan keadaan pembelajaran yang pack. Tapi tiada yang tidak mungkin jika kita berusaha kan? masih belum ada semangat lagi untuk sem depan. Ternyata aku masih lagi mahu membawa kereta T_T
Ya Allah, murahkanlah rezeki hambamu ini Ya Allah!

*aku dapat rasa tak lama lagi aku akan kahwinlah. ni serius. aku tak tahu kenapa tiba rasa macam tu.
rasa macam nanti akan ada orang datang merisik. siapakah yang malang itu? =.=" (berangan lagi)

No comments:

Post a Comment